Sunday 19 May 2013

19 May 2013

Sunday , 3:06 petang , Chara Kampung Restaurant Equine Park  :
 
Assalammualaikum dan salam petang .
 
Yeah ! at last , aku dah sampai di Equine Park . hampir 10 jam jugaklah aku duduk dalam kereta tu sampai sakit belakang dengan sakit perut melanda , nak guling dalam kereta pun tak boleh . Kasihan deh , abang aku , duk sembang apa taw , aku ni tidur memanjang except kalau aku yang drive .
 
Seharusnya aku yang memastikan abang aku tak terlelap semasa drive tapi abang aku pula yang nak pastikan aku sentiasa terjaga supaya ada orang mendengar kisah-kisah sejarah dan perhati rumah kayu kampong sepanjang jalan . aku ni haaa , macam tidur cat nap , betul ke tak aku eja ? hokhok ! Aku hanya jawab '' haaa'',  ''maybe'' , ''taktaw'' ,  ''mana-mana ja'' ,  ''okay'' sambil mata ni pejam . hohok , macam mana lah agaknya ?
 
 
Suasana perjalanan Perak .
Ini antara jalan yang paling teduh aku suka sekali lalu , dengan pokoknya banyak ada bukit lagi , angin dia sangat sejuk beb !!!!!!!
 
Well , itu dia . Perak yang bestnya bagi aku adalah banyak bukit , hahaha .... manalah tahukan hujung minggu aku boleh pergi panjat ke . wow , so awesome . kalau kat rumah aku di Kedah tu , hurm , nak panjat apa jer ,Gunung Jerai , jauh engkau nak panjat , kalau belakang rumah  aku tu , pokok rambutan jer . huhuhu !
 
Oh ya , hari ini agak lucky lah jugak sebab bangun pagi tadi , aku rasa macam malas jer nak keluar dan aku rasa macam nak bermalasan dalam rumah jer . then , abang ajak aku pergi beli sim card broadband . Hurm . Tanpa perasaan aku pun siap-siap dan ready to go dengan Lambong2gini.
 
 
dekat situ jer haaa kereta diparkir .


  
 Yeah , semua jangan salah faham , aku maksudkan kereta wira berwarna biru yang diparkir di sebelah kereta blackie tu yang tidak diketahui nama , I don't care pun kereta tu . Not my taste der !
  
So , aku pun naiklah kereta dan menuju ke kedai Broadband nama apa ek  , Mirzatex di Equine , dan abang aku pun masuk , aku ni punya tahap malas melanda tahap maksima dan gaban gaban gaban gitu, duduk jer dalam kereta  . Di Kedah ,  mulanya aku nak beli sim card data plan topup di Sungai Petani then , aku lupa pulak nak bawa IC . apa daa !
 
then , the best thing is , aku dapat yang rm25 jer untuk bulanan but 1 GB lah , relaxlah , rumah aku ada line internet tapi pelik tak dapat access tapi kena pasang broadband barulah laju gamaknya . So nice der !
 
 
 
So , in my budget untuk bulanan , aku just perlu beli topup rm25 per month , so awesome  ! abang aku punya rm50 sebulan . hahaha . ada hikmahnya aku tak bawa IC hari itu .
 
Supposely ,hari ni kedai Mirzatex tu tutup , sebab dia nak renovate tapi i'm so lucky , dapat juga broadband . If i'm not mistaken , orangnya nak macam Arab sikit muka uncle tu . And anaknya muka macam kumpulan Ruffegde tu , apa ek nama dia , Yang berlakon dalam  cerita AdamMaya di Tv3 dulu . hahaha .. mati-mati deh kena kantoi aku perhati anak dia .
 
Hahaha .. baiklah aku tak sempat nak taip banyak ni . aku kena balik , nak survey laptop skin untuk laptop aku , yelah aku ni duk usung laptop dengan beg teddy bear uolls ..... lagi lah menambah kekanak-kanakan gitu . Oh ya , lotion di Body Shp , so , malam ni aku nak study sikit sambil blogwalking dengan lotion lagi , aku suka bau Wangi , supaya menaikkan semangat hahaha .tetibe.okay . jaa !



 

2 comments:

Unknown said...

yg menarik minat aku part instanet tu. mana ko cekau pek yg RM25 sebulan? aku mcm abng ko tu. kne reload rm50. igt nk tukar ke yg rm25. speed sama cuma kouta lain. tp mengikut pengalaman aku yg gune instanet, mmg dia takde limit guna. LOL...

sedikit tips. kalau ko rasa internt ko slow sgt. disconnect n reconnect balik. buat2 acap2 kali sampai speed tu jadi mcm sedia kala laju...

itu instanet la.

Nazerah Yahya said...

wah ...really ?

tenkiu .. wiit wiit ... :3