Thursday 16 May 2013

16 May 2013

Thursday , 5:39 petang , Mini Library .

Assalammualaikum dan salam petang .

Hari ini boleh tahan panasnya , tapi tengahari tadi berangin-angin gitu dan sehingga kini cuaca sedikit redup dan berangin-angin sepoi-sepoi bahasa hendaknya . Maka , inilah hari , harinya . Okay , berhenti merapu !

              Ya , seem semua cerita pasal hari ini hari guru so , aku nak cerita hari guru jugaklah kut hendaknya . Well , my mama abah pun guru so , tadi mama dan abah balik pun dah macam kepenatan . Aku rasa macam lari marathon jer mama abah  aku ni , balik makan dan tidur . Aku dan abang ni punyalah excited nak tahu apa yang best kat sekolah tadi , so , nanti malam jer lah ye .

              Tadi tu , sempatlah aku hi tea dengan mama abah s makan  KFC punya ayam  , engkau !!! Tedia , bahasa melayu teraboq baq hang, macam maanna niieee  ? Well , bila tengok mama dan abah macam kepenatan , I'm pretty sure bahawasanya mama abah sangat enjoy today di sekolah . Wahola !

              Jadi , masih tidak terlambat nak aku wish '' HAPPY TEACHERS DAY TO ALL TEACHERS IN MALAYSIA , THE WHOLE ASIAN , THE WHOLE WHOLE WHOLE IN THIS WORLD LAH ''




             Bagus tak wish aku , nampak sangat over , tak ada keikhlasan dan ketulusan dan etc etc . Teruk sungguh aku ni , yela , i know , siapalah aku kan ? Aku ni bukan pandai buat wish apatah lagi speech . hurm , tak apa , tiada siapa yang memahami , saya seorang yang faham pun tak apa  , okay , okay .

            Berkenaan dengan hari guru , aku ada satu peristiwa di mana , aku takkan dilupakan sebab aku disisihkan dan dipandang rendah oleh certain guru di sekolah dulu . Sekolah aku ni cikgu ni pandang budak-budak pintar , aktif dalam kokurikulum sekolah , cantik dan sangat mesra alam . Well , of course aku bukan tersenarai sebab aku ni budak biasa jer masa sekolah , and bila aku nak bagi penghargaan kat sorang cikgu ni dan beliau mengendahkan , aku rasa macam sangat annoyed , terasa di hati yang sangat mendalam lagi mencucuk , dan sejak itu aku anti sikit dengan cikgu sekolah aku . Sorrylah , aku patutnya mengenang jasa cikgu-cikgu aku and kongsi kisah kisah sweet dengan cikgu tersayang  tapi aku tak , kerana mereka sendiri tak pernah pandang aku , so aku ni malas dah nak pandang mereka . By the way , cikgu sekolah aku jer yang bermasalah , cikgu yang lain okay dan sangat baik , aku confirm , sebab sekolah aku ni boleh tahan top juga , jadi bermasalah di situ .



            Cuma satu saja aku nak sangat yang ada pada seorang guru , jika beliau seorang guru yang baik dan hebat dan mesra dan mesra alam , jangan sesekali memandnag rendah pelajar-pelajar yang sederhana ni . Sebab , one day , bila diorang dah berjaya , takut-takut anak murid ni jadi sombong , itu tak patut. Aku tak adalah sombong dengan cikgu cuma aku jarang berjumpa dengan cikgu kalau aku ada masalah belajar , aku lebih suka call my mama dan abah dan abang . Sebab  Sekolah aku banyak best student , so , aku ni biasa-biasa saja dalam kelas , kelas aku penuh budak cina dan india , budak melayu ciput jer bilangannya . Aku tanya cikgu pun macam nak tak layan jer , sebab aku bukan budak femes di situ . Well , its okay .

           Hurm , aku harap , sikgu sekarang , bakal-bakal cikgu muda semua , kawan baik aku pun ada yang jadi cikgu tak lama lagi . Aku sangat berbangga dengan diorang ni , sebab sangat penyabar dengan telatah anak murid dan aku pasti budak sekolah menengah sangat susah untuk dihandlekan dan aku harap semua cikgu sekarang dan pada masa akan datang akan melahirkan the great and grand generation . Insya-Allah .

Itu saja deh , oh ya , aku akan bertolak ke KL esoknya , who cares kan ? yeah , yeah yeah yeah yeah yeah . Assalam . Thanks a lot to my lecturers semua ... i love you weheee .. > <



         

4 comments:

Teena Tna said...

Mula2 Teena pun ada rasa mcm tu jgk, yela kite ni bukan pandai pun, tp bila cikgu2 tgok kesungguhan kita btul2 nk memahami, mereka sebenarnya okay jer, mybe certain cikgu mcm ckgu Nazeera, tp sedih jugak dgr citer Nazeera

Nazerah Yahya said...

kan ..... sangat menyedihkan , tapi lama-lama ia dah okay ... hurm mungkin satu hari akan tunjuk bahawa saya pun nak bersinar depan mata sir dan ckgu yang lain .. ^^

khaifaiz said...

kt tmpt sy x boleh nak pandang rendah student... sbb semua tinggi2

Nazerah Yahya said...

hahaha ....ada juga macam tu rupanya ...hurmmm ...





at the same time ... hahahaha !!!