Saturday 29 June 2013

30 June 2013

11:28 tengahari , Bilik Hujung di Sentul , Ahad


Assalammualaikum dan salam afternoon !

                Wah , minggu depan siaplah , kerja lagi bertimbun , nak tutup akaun lagi . Fuh ! Semalam , aku , abang dan abang Yus pergi Pasar Seni , mulanya nak pergi KLCC , tapi aku malaslah , bukan boleh beli apa pun . Kalau pergi pun , ke Kino jerlah , kat situ jer yang mampu . Elaun tak masuk lagi , kalau dah masuk , siap ko Kino , nanti aku terjah . wahahahaha ~~ ( ala-ala wanita tua sihir )

 
Aper jer yang berlaku sepanjang minggu ni ? kuikui ~~~

               Kebetulan , abang Yus nak cari barang untuk hantaran kahwin , adalah beli jam tangan . Wow , cantik seyh ! Very berseni . Dan yang lain-lain lagi . Aku beli apa jer ? Oh aku pergi sana makan dan beli cincin . Yes ! Cincin ! Takut pulak akai cincin mama , kang hilang . Naya , naya ~


 
 
Abang Yus dan Abang Alle di Terminal Damai .
 
*     *    *    *    *   
 
Selepas itu , kitorang makan kat food court dalam Pasar Seni tu . Mahalnyer , tapi boleh tahan sedapnyer . Dan juga aku suka kasut alaala Cinderella ni , The Pinky Little Vincci .
 
 
 
 
*   *   *   *   *
 
Sempat jugalah aku singgah kat kedai buku Jusco , beli beberapa buah buku yang membina diri . Ewah , macam dah mengalami masalah dalam memotivasikan diri jer kan . Yer yer ! Aku dah abuhsan , tak tahu nak baca apa dah , so , aku beli buku-buku ni . Best taw , trylah baca yer . ^^
Nak aku ulas ke pasal buku ni ????




*    *    *    *    * 

           Rabu lepas , uncle balik Maysia , so aku kenalah stay kat rumah makcik sampai hari ini , petang kejap lagi dah nak balik Equine . So , uncle bawa balik salah seorang student dia , Kiran . Oh oh , aku ingat dia ni orang Arab , dah siap siaga nak berceloteh Arab dengan dia . Tetibe , orang Nepal . oh ~~~ Uncle cerita , dia ada homestay , so diorang ni baru balik bercuti di Nepal lah yer ? cegitu . Lepas pergi Nepal , pergi Hongkong , Indonesia dan Johor akhir sekali ke KL . Semalam baru jer berlepas ke Bangkok , Kiran balik Nepal kut , urus homestay ayahnyer . Untungnyer uncle , travel jer , kahwinyer bila ?? oh abang aku ni bila pulak nak kahwin ni ???

 
 
*   *    *    *    *
 
Baru jer tadi , ada jiran makcik datang ziarah . Alahai , mesranya dengan kakak ( akulah tu ) . Terasa bahagia , dah macam anak sendiri . Jauh benor berangannyer .  Namanya Bawas , aku tertanya-tanya juga , Bawas eh namanya ? Ke aku dah salah dengar nama budak ni ? Dia dating kat bilik , sembang - sembang dengan aku .
 
 
 Ramah budak ni , siap Tanya aku lagi , '' Akak dah kawen ? '' Aku tersenyum , kecik-kecik dah pandai Tanya soalan yang begitu membuat orang tertunduk .
 
'' Akak tak kawen lagi , akak belajar macam Bawas jugak ,'' balas aku . Pastu , dia macam tersipu malu dan turun dari cabinet dan berdiri kat pintu .
 
'' Akak cantik , kawen ngan Bawas nak tak ? '' lepas Tanya  terus dia lari kat ibu dia di ruang tamu . Aku macam tergamam sekejap kat dalam bilik sambil membetulkan selendang di kepala  . Aduyai , comelnyer budak ni . ^_^'' ~~~
 
Well , its okaylah dek Bawas , tunggu besar sikit nanti , Bawas kawen dengan anak akak jerlah yer . hohoho ... boleh cegitu ?
 
 
 *    *     *    *     *
 
 
Baiklah , berhenti kat sini , nak pergi buat kuih seri muka or orang sini panggil Pulut Sekaya . jaaa dee ~~~
 
 


10 comments:

ewanthology said...

tolong sunatkan bawas tu dulu baru leh fikir nak kahwin :-)

Nazerah Yahya said...

hahaha ... itulah kan ... betul jugak .. hahahha .. ><

Unknown said...

umur uncle ko tu berapa, nampak muda la pula aku tengok dia dalam gambar bersama laptop tu...

aku rasa dia nak tgk ko kahwin dulu, baru dia kahwin kot :P

Unknown said...

umur uncle ko tu berapa, nampak muda la pula aku tengok dia dalam gambar bersama laptop tu...

aku rasa dia nak tgk ko kahwin dulu, baru dia kahwin kot :P

iKhRam said...

daripada hari tu nak ke kino.. tp tak lepas2...

Teena Tna said...

Unik lah nama Bawas tu, time dia ajak kawen tu teringat lak citer SSID..

Nazerah Yahya said...

koppasta : tu bukan uncle gue , itu ank muridnyo... hukhuk....

Nazerah Yahya said...

ikhram : takdo rezki .kena usaha lagi kuat menuju ke kino .yeah !!

go go go !

Nazerah Yahya said...

teena : itulah unik kan ? bawas ..maksudnya apa jer .. huhuhu

Nazerah Yahya said...

teena : itulah unik kan ? bawas ..maksudnya apa jer .. huhuhu