Sunday 14 July 2013

14 July 2013 - Daiso Stuff

Sunday , Bilik Hujung Cemara , 03:15 petang
 
 
Assalammualaikum dan salam ...
 
Wahai diri , hari ini terajin lebih update dua kali . who cares kan ?
Tadi aku pergi Jusco Equine , takderlah jauh sangat . Aku nak beli gam jer sebab aku nak bagi kad raya ni haaa .. Berlonggok aku dapat kad raya free oh ~~~ Mahu tak gumbira , so , setem dah ada , apa lagi , jom tulis ucapan .hokhok , masa tu abang ajak gi Daiso , kedai Jepun , dah banyak kali aku pergi sana , memang seronok ke Daiso , macam-macam boleh beli dan cuci mata . wiit wiit :3 Aku sangat suka masuk Daiso . Duk berjam-jam pun takpa .
 
Tengah sibuk mencuci mata , aku jumpa clip board ni , wow , mataku bersinar-sinar gitu . So , apa kata hati , ''beli lah , cumil nih , macam-macam ko boleh guna benda cumil ni'' .
hurmmm ...
apa pulak kata otak , ''okay , internet access , beli saja benda ni , boleh guna masa kuliah , kan meja kuliah kecil , so , guna jer benda ni . Trust me , lepas ni , mesti ada orang akan ikut cara kau guna clip board ni . ia sangat membantu.''
 
 
So , sudah sebulat suara , aku beli sahaja , Saiz  B4 .Senong yop nak menulis nyer , nak baca buku ke haper , tak yah letak atas riba lagi .  Well , guys , kalau korang rasa ia pun membantu korang , dipersilakan beli di Daiso berdekatan dengan anda . Ia sangat awesome .
 
*    *    *    *    *
 
Lepas tu , jalan sana sini , aku pun terjumpa cermin ni , boleh bawa ke mana saja , senang lah , takyah nak rebut engan orang , guna cermin sendiri jer dan aku pilih yang kosong covernya , bolehlah aku decorate apa-apa atasnya  , wiit  wiit . Yang pasti , and boleh pilih saiz kegemaran dan warna or corak kesukaan anda di Daiso berdekatan dengan anda .
 
 
Nak decorate apa jer kat cover nih ? maybe nama , facebook , blog dan etc etc ....wahaaa
erkkk :3  
 
*   *   *  *  *  *
Well , lepas tu , aku sambung jalan lagi , pusing dua tiga kali di tempat yang sama , manalah tahu aku terlepas apa-apa yang menarik dan cumil . Then , abang aku datang tunjuk benda alah ni . Mula-mula , aku ingat eraser , aku dah buat muka senget , taknaklah eraser, orang dah ada banyak kat rumah . Nampak sangat kerabunan aku ni teruk , tak reti baca terus men bantah .
 
 
Ngupenyer , benda ni , abang aku ni sangat memahami . Benda ni , apa namanya , Earphone Reel . Gunanya , lilit jer earphone kat kucing Blackie ni pastu letak dalam beg , nak dengar music , kuarkan jer  satu lilitan . Kan senang !! wahahaha .... Suka aku tengok benda ni , macam eraser. Tak der dah terbelit lagi .
 
Or , kalau rasa membazir , guna bekas lilit benang bukan yang kertas taw , lilit lat situ dan amek satu klip kertas or klip rambut yang bereben ke haper tak kisah spesies apa pun , dan klipkan supaya tak lari dan tak gugur dari lilitan .
 
Dan , barang-barang lain yang aku beli seperti Double Clip untuk kertas  , pengepit rambut dan gam .. ya ya ya . itu sahaja . jaa dee ... selamat ber-Daiso .
 
 
 
dan selamat berbuka !! weheee ~~~
Bila lagi nak rasa Nasi Briyani Daging dan Murtabak , Zam Zam Resotarn , Jalan TAR . :3
Perut berkriuk - kriuk dah ni .
 
 


2 comments:

ewanthology said...

barang jepun mmg comel2 , awek jepun pun comel...ehhhh

Nazerah Yahya said...

malay male ; kan , memang comel .. tapi awek jepun comel ?

wiit wiit , jejaga , nank si isteri merajuk .. :3