Sunday 14 July 2013

14 July 2013

Sunday , Bilik Hujung Cemara , 10:02  pagi .
 
 
Assalammualaikum dan salam subuh !
 
 
Pagi ni , aku bangun awal  . Pukul tiga dah tejaga dan pastu solat semua . Dan , aku online kejap dan tetibe perut lapar . So makan jer maggi , i know , tak elok , dah tu lapar , acene ? Itu jer rezeki yang ada pada pagi buta . wiit wiit :3
 
Dan , pada jam lima pagi , aku bangun nak bersahur , nak minum susu jer tapi , tinggal uncle jer kat rumah , abang aku entah ke mana . So , aku agak seganlah nak keluar bilik , so stay jer dalam bilik . Kalau aku kuar bersahur , tak ke macam pelik , tetibe suasana sunyi jer , wordless , kang nanti aku buat wordless Sunday , speechless . uhuhuhu ...Alhamdulillah , ada hikmahnya aku makan maggi tadi . Kalau tak , jenuh aku nak bersahur dengan uncle jer . errr ~~~ macam pelik . Aku masuk bilik , kunci pintu dan duduk dalam selimut . Kununnyer , aku tidur so uncle takkan ketuk pintu untuk bersahur sekali . so awkward-lah .
 
Masa aku tengah menulis menulis buku , barulah aku sedar bahawasanya , aku kena cari rumah sewa . Ya , mesti . Sebabnya , my family selalu datang KL sebab abang dan aku duduk sini , aku lagi setahun jer nak graduate , dah tak lama dah . Pejam celik pejam celik , dah habis belajar . Well , aku kena cari rumah sewa lah , nanti senang mama dan abah nak stay sini . Sebab takkan nak pergi rumah makcik kat Sentul tu , kesian pakcik dahlah kurang sihat . Kalau stay kat rumah uncle ? well , okay jugak tapi you know what , apartment ni amat sesuai untuk dua orang dan this is not our place , macam-macam kena jaga . Susahlah , kalau something happen to the house ke , furniture dalam tu ke . Tak ke menyusahkan nak cari ganti , dahler ni semua beli kat luar Negara .
 
Mama dan abah nak pencen dah . So , takkanlah kena menumpang rumah orang kalau datang KL . hurm . Yang pasti , kena ada masjid dan tren or tidak pun pengakutan awam seperti teksi dan bas , senanglah nak bergerak , in case kalau aku study  di Malaysia or bekerja di Malaysia . Tak kisahlah , kalau aku study oversea pun , abang aku kan boleh stay , Dah tu , kawan dia yang beli rumah kat PJ yang abang aku sewa biliknya tu , tak lama lagi kena kuar dah sebab kawan tu nak kawen , diorang akan stay situ . My family jenis suka travel and always ke KL , sebab banyak sedara kat sini , shopping kat sini dan etc etc .


Nak makan ni , masa bebuka boleh ? entah ada ke tidak . hukhukhuk ~~
Nasi Kukus Ayam Berempah . nyut nyut !

bingung nih !!!!
 
hurm , kat manalah aku nak cari rumah sewa ni eh ?




8 comments:

Unknown said...

silap besau la. bangun2 jer p baca blog orang, scroll tetiba terpampang gambar makanan... adoyai. penangan makan sahur cket :P

Nazerah Yahya said...

mr kopipasta : ni mesti tak baca bismillah nak buka blog org ni....

tapi perut aku pun lapar jugak ....

ewanthology said...

sewa rumah sendiri lagi best sbb bebas skit kot.

Nazerah Yahya said...

malay male : kan , ni menumpang org rumh org ... seganlah ..huhhu .... :3

Unknown said...

dah usya dekat mudah?

Nazerah Yahya said...

dah .... tapi tempat yg nak , takdak .. hurmm .. pastu sewa bilik jer .. kita nak rumah or tidakpun apartment ...

senang famly dating sini nak stay . T~T

kyo_9 said...

rajin giler tukar header..

bagus giler dari student lagi dah fikir nak beli umah.. kalau ada jumpa yg murah2 area KL, halo2 kyo skali eh..

thanks :)

Nazerah Yahya said...

kyo: dah kebuhsanan ..

itulah , kena cari sebab nanti kalau kerja kat KL or belajar di KL , senang , toksah nak nak menumpang rmah org ... :3

kalau kyo ada jumpa jgak .. helo helo jugak yop ..